Morgonstund

Onyttig för-frukost: Marabou.
Dagens göra: packa och köra Marika i rullstol till Netto (muhahhaha, hon har ingen aning om vad som väntar).
Gårdagens filmval: Distrubia och Draktränaren.
Gårdagens investering: GUL dammsugare (apful).
Glöm för fn inte: minneskort till kameran + laddare.


Jag har funderat på om jag ska köra över denna bloggen till något speciellt tema..? På stan har jag fått lite frågor angående hur jag får mina ögonbryn att se så riktiga ut fast de inte är det, varför jag slutade vara blond och hur jag håller huden så bra fast jag sminkar mig hela tiden...

Så:
- smink
- hår
- hudvård
- skor (cause I love it and they love me)
- mina knasiga tankar som kommer upp ibland
- random

1) Folk verkar ha svårt för att jag "har" 120 nyanser av ögonskugga.. är det sant eller inte? Jag har antagligen många fler men ja, jag har en sådan här palett som ni ser nedan. Det är 120 olika nyanser. Täcker det mesta, right? Saknar dock lite de "naturliga" nyanserna som här syns längst ner till höger - inte så omfattande.

Den här räcker till det mesta, men inte i närheten allting. Kompletterar med röda, rosa, svarta, vita, gråa och beige nyanser vid sidan om. Men jag älskar verkligen denna lilla palette som kommer i en snygg svart box. Har även en uppsättning penslar till dessa.


2) När man rakar ögonbrynen så måste man kunna regler:

 Det ser väl enklare ut än vad det är. Jag brukar börja med att märka ut punkt A på båda ögonbrynen så de hamnar lika långt ifrån näsroten båda två (annars ser man skev ut). Sedan målar jag upp båda med en mörkbrun penna till punkt B och justerar tjockleken på dem. Till slut målar jag B-C. Okej.. det är inte helt sant, så gör jag om jag är superpetig. Normalt kan jag dra två snygga ögonbryn på rak arm så att säga. Gör först den ena och sen blir den andra likadan. Men det är bara vana.

Men ser de inte ut som kladdiga streck då?? Njae, inte om man borstar ut dem.

Kram x.

Kommentarer
Postat av: Marika

Please doooooooooot kill me. Baby please killl me

2010-04-24 @ 11:41:00
URL: http://parkstyle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0