Okay, wooow, slow down! This is awesome!

Jaha, dagens plan var att 1) gå till arbetsförmedlingen med betyg, 2) gå till Hektor och dricka kaffe, 3) boka flyg till Stockholm.

Strax efter att jag skrev föregående inlägg fick jag ett sms av My då jag fick reda på att Marika låg på akuten med stukat alternativt brutet ben.. whuuut? Onsdagsalkoholisten Marika hade alltså med vin i kroppen och stiletter på fötterna fastnat mellan kullerstenar och ramlat. Duktigt...

Efter en seg timme på arbetsförmedlingen då jag nästan hann äta upp en halv (liten) Marabou Schweizernöt så skrev jag under papper och begav mig till akuten.... news flash: Marika Andersson född -90 har brutit smalbenet. Duktigt..! Så efter lite kramar och resten av min chokladkaka skulle hon gipsas och JAG fick hjälpa gipsläkaren med hennes fot! DET var så coolt! Marika fattade inte att hon hade brutit benet och jag fattade inte att jag var suit up med blå gummihandskar och höll i hennes brutna ben. How awesome isn't that??!!


Mindre trevliga saker hände sedan: m*nsvärk deluxe och samtal med Hektor då jag är på väg hem: det där vulkanutbrottet på Island kommer antagligen att drabba flygtrafiken (hallelujah-moment när jag insåg att jag inte bokat biljetten än då en naturkatastrof sällan täcker kostnaderna om man vill ha en refund för det!). Glad över att jag inte förlorade en tusenlapp på det och ledsen över att jag inte får träffa stockholmarna denna helg så känner jag för en ordentlig kaffe..


Kaffe någon?

kram x


Kommentarer
Postat av: Marika

Im so clever, inte alls klumpig

2010-04-15 @ 16:53:09
URL: http://parkstyle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0