Kent och jobb

Hur många dagar nu? Fyra? Ja, så många dagar har Kents nya låtar stått på oavbrutet repeat, nästan, hemma hos mig. Har fått slå av musiken om någon har ringt. Ungefär. Nej, men nu ser vi fram emot det nya albumet och sommarturnén! Det kommer att bli så mysigt!

Grattis till min LILLEBROR... igen!! Han fixade ett bra sommarjobb.. Nu är jag riktigt avundsjuk för jag har sökt sen april/maj och bara fått gå på EN intervju då de skjutsade vidare mitt CV. Och ingen ringde tillbaka förutom för att säga att jag inte fick det (antagligen någon med vårdutbildning blev tillsatt så de slapp utbilda mig :(... ) Och jag som hade planerat in de utbildningarna i min kalender osv. osv.  Hoppades verkligen på att få det. Men det var då.. nu är nu! Idag ska jag iväg (faktiskt precis efter att jag skrivit detta och postat det!!) till Willy:s och se om jag inte kan få sommarvik där.. Bara några kvällar/helger skulle vara superbra så jag får ihop några pengar över huvudtaget!

Om det inte fixar sig ska jag springa vidare. Såklart. Sedan måste jag städa i lägenheten. Det råkar se ut som ett bombnedslag idag. Jag vet inte varför, igår var ju allt så prydligt och fint - det kan vara Kindereggen som stökade till det. Och katten. Och jag.


Gårdagens upptäckt var i alla fall att lekplatser fortfarande är roliga!! Wiie! Hihihi, en halvtimme spenderades upp och ned och klättrandes här och där. Och i en gunga. Lekplatserna har blivit mindre - eller så är det jag som har blivit större. Nu vet jag i alla fall vart småbarnen äter popcorn och dricker energidrycker.. hittade ett hemligt stash!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0